Zastava Bosne i Hercegovine

PRAVA KORISNIKA AKO MOBILNI OPERATOR U TOKU TRAJANJA UGOVORA POVEĆA CENE: Prema rešenju Ministarstva trgovine i RATEL-a potrošači imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja ikakvih penala i bez bilo kakve štete koja bi im bila pričinjena


Operatori mobilne telefonije MTS i Yettel povećali su cene svojih usluga od 1. marta, a kompanija A1 najavila je poskupljenje od 1. aprila. Za korisnike prve dve kompanije rok za raskid ugovora bez plaćanja penala istekao je upravo prvog dana marta, pošto su krajem januara obavestili korisnike, iako mnogi od njih tvrde da nisu ni videli to obaveštenje.

S obzirom na poskupljenje usluga sva tri mobilna operatora u Srbiji, nezadovoljni korisnici nemaju baš veliki izbor, odnosno teško da će im se prelazak u drugu mrežu previše isplatiti.

“Ako ipak žele da raskinu ugovor, prema rešenju Ministarstva trgovine i RATEL-a potrošači u ovakvim slučajevima imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja ikakvih penala i bez bilo kakve štete koja bi im bila pričinjena, objasnio je predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović.

Građani koji su potpisali ugovore sa minimalnim periodom trajanja od 12 ili 24 meseca, a nisu uzeli nikakav uređaj, moći će da raskinu ugovor bez ikakvih naknada. Oni koji su uzeli uređaj biće dužni da ga isplate do kraja, po ceni koja je navedena u ugovoru, ili da ga vrate nazad.

Raskid ugovora treba razlikovati po uzroku, kaže Dejan Gavrilović. Ako potrošač jednostavno želi da raskine saradnju kako bi promenio operatora, a potpisao je ugovor sa minimalnim rokom trajanja od dve godine, moraće da plati penale za raskid nakon godinu dana bez prethodnih primedbi na uslugu.

“Penali se ogledaju u tome da potrošač operatoru mora da plati razliku popusta koje je dobio na početku ili preostale rate do kraja ugovorne obaveze, u zavisnosti od toga šta mu je povoljnije. Može da se dogodi da mu je ostalo tri meseca do kraja ugovora, pa mu je jeftinije da plati tri rate, nego godinu dana popusta”, ističe Gavrilović.

Sasvim suprotna situacija je kada dođe do izmene ugovornih uslova - kada operator menja programsku šemu ili je u pitanju nesaobraznost, primera radi kada operator garantuje signal, a dolazi do čestih prekida.

“U tom slučaju potrošač ulaže reklamaciju i ukoliko se ništa po tom pitanju ne popravlja, odnosno opet se javljaju isti problemi, on zbog nesaobraznosti ima pravo na raskid ugovora jer to nije usluga koju je tražio”, kaže Gavrilović.

U opštim uslovima ugovora o pretplatničkom i korisničkom odnosu mobilne komunikacione mreže A1 stoji da se pretplatnički odnos između A1 i pretplatnika može raskinuti ukoliko kompanija promeni opšte uslove.

O promenama ova kompanija će korisnike prema ugovoru obavestiti najmanje mesec dana unapred.

Pretplatnik ima pravo da po prijemu ovog obaveštenja A1 raskine pretplatnički odnos bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je pretplatnički odnos zaključen, na način na koji nije na korist pretplatnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga (sadržaj paketa usluga) i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima.

“Smatraće se da je pretplatnik saglasan sa izmenjenim opštim uslovima ukoliko nastavi korišćenje usluga nakon stupanja na snagu najavljenih izmena”, navodi se u saopštenju A1.

Takođe, slična obaveštenja korisnicima stoje i na sajtovima kompanija Telekom Srbija i Yettel.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Biznis, Ljiljana Begović, 04.03.2024.
Naslov: Redakcija