Zastava Bosne i Hercegovine

SAVETI ZA TURISTE ŠTA DA UČINE KAKO BI OSTVARILI SVOJA PRAVA AKO SMEŠTAJ NE ODGOVARA UGOVORENOM ILI NE DOBIJU SMEŠTAJ UOPŠTE


Letanja sezona godišnjih odmora uveliko je počela, a mnogi građani već su rezervisali svoja putovanja na neke od morskih destinacija. Kada se traži destinacija i smeštaj za letovanje, ukoliko se putuje preko turističke agencije, važno je sagledati sve aspekte ugovora i detaljno pročitati šta se nudi.

Ukoliko putnik dođe u željeni smeštaj, a taj smeštaj ne ispunjava uslove dogovrene u tom ugovoru, ima mogućnost da zaštiti svoja prava.

Predsednik Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandar Seničić za Danas objašnjava koja su prava i obaveze turiste ukoliko dođe na destinaciju i utvrdi da to nije smeštaj koji je dogovorio ili nema smeštaja u objektu koji je uplatio.

Pre svega, on naglašva da nikako ne treba napuštati svojevoljno smeštaj i otići sam u zakup nekog drugog kapaciteta.

„Prvo treba kontaktirati predstavnika agencije i uložiti žalbu na licu mesta na kvalitet smeštaja, čistoću, neki nedostatak ili šta je već problem“, navodi Seničić.

Nakon toga, prema njegovim rečima, treba sačekati neko razumno vreme, recimo nekoliko sati, da se problem reši i nastaviti sa letovanjem.

„Ukoliko nije moguće otkloniti neke sitnije nepravilnosti, konstatovati sa predsatvnikom te nedostatke, nastaviti letovanje i po povratku uputiti žalbu agenciji kod koje je kupljen arnažman u roku od 15 dana od povratka“, pojašnjava naš sagovornik.

Kako dodaje, agencija je dužna da u roku od osam dana odgovori na tu žalbu.

„Ukoliko turisti nisu zadovoljni odgovorom agencije, žalbu upućuju sektoru turističke inspekcije koji jedini ima ovlašćenja da kontroliše rad agencija. Oni mogu da utvrde nepravilnosti i donesu rešenje o delimičnom povraćaju sredstava, srazmerno nedostacima, ali ne mogu da „narede“ povraćaj novca, već se mora ići u redovan sudski postupak“, ukazuje Seničić.

Ukoliko je turistička agencija članica YUTA-e, kako kaže, turisti mogu povesti Arbitražni postupak.

„Taj postupak se najčešće završava u roku od 30 dana i ima istu snagu kao izvršna sudska presuda, iako se mi trudimo da u predpostupku, putem medijacije, nađemo najbolje i najrealnije rešenje za obe strane“, objašnjava Seničić.

On navodi i kako se rešava problem nedsotatka soba u smeštaju.

„Ukoliko dođe do toga da u smeštajnom objektu nema soba za smeštaj gostiju, a to se najčešće dešava u hotelima, tada agencija po ima pravo da kao zamenu ponudi hotel iste ili više kategorije na istoj destinaciji. Ukoliko to nije moguće, savet putnicima je da prihvate zamenu koja se nudi, a da nakon putovanja pokrenu navedeni postupak za delimično ne ispunjenje obaveza po ugovoru o putovanju“, savetuje Seničić.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Izvod iz vesti, Izvor: Vebsajt Danas, V. Stojsavljević, 25.6.2024.
Naslov: Redakcija