Zastava Bosne i Hercegovine

U PRIPREMI SET ZAKONA IZ RESORA GRAĐEVINARSTVA I SAOBRAĆAJA: Predlozi zakona u skupštinskoj proceduri na proleće


Već na proleće u Narodnoj skupštini Republike Srbije naći će se predlog seta zakona iz resora građevinarstva i saobraćaja među kojima će biti četiri železnička zakona, najavio je ministar Goran Vesić.

Pred poslanicima će se, između ostalih, naći Zakon o bezbednosti železničkog saobraćaja, potpuno usaglašen sa standardima Evropske unije, kao i Zakon o interoperabilnosti, naveo je ministar.

Vesić je rekao i da će u okviru Ministarstva biti formiran poseban sektor bezbednosti, jer se jedna do primedbi EU odnosi na to da se mora učiniti dodatni napor kako bi se u Srbiji povećala bezbednost u saobraćaju.

On je naveo i da će, u cilju unapređenja bezbednosti u saobraćaju, biti uređen veći broj pružnih prelaza što će biti prvo ozbiljnije ulaganje u pružne prelaze. Od 2100 železničkih pružnih prelaza samo je oko 400 prelaza osigurano. To mora da se promeni.

Deo tih napora je i nacionalna medijska kampanja, koju resorno Ministarstvo sprovodi u saradnji sa Transportnom zajednicom i Saobraćajnim fakultetom, o bezbednosti na pružnim prelazima.

Vesić je naveo i da će deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice biti završena do kraja 2024. umesto do sredine 2025. godine, budući da su, u dogovoru sa izvođačem skraćeni rokovi.

- Od sredine 2025. godine, putovaćemo brzom prugom, za manje od dva sata i 45 minuta, od Beograda do Budimpešte - rekao je Vesić.

Kada je reč o krađama na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad, koje su nedavno usporile voz “Soko”, Vesić je rekao da će se menjati Krivični zakonik ("Sl. glasnik RS", br. 85/2005, 88/2005 - ispr., 107/2005 - ispr., 72/2009, 111/2009, 121/2012, 104/2013, 108/2014, 94/2016 i 35/2019), kako bi oni koji sa pruga kradu bakarne žice, odgovarali, ne zbog same vrednosti ukradenog, već zbog oštećenja infrastrukture i ugrožavanja bezbednosti, dodajući da je odgovornost i na vlasnicima otpada koji to otkupljuju.

- Radimo na tome da pruga bude obezbeđena i dronovima i kamerama. Brza pruga podrazumeva i nova pravila. Ima i onih koji pokušavaju da pređu brzu prugu... Neverovatno je da nekome padne na pamet da pretrčava brzu prugu - rekao je ministar Vesić

Dodao je da će u najkraćem roku biti potpisan ugovor o izgradnji brze Beograd – Niš, sa Evropskom unijom, koja Srbiji za taj projekat daje najveći grant u iznosu od 600 miliona evra, dok je deo biti finansiran zajmom Evropske investicione banke, a deo iz budžeta Srbije.

- I 2028. ili 2029. imaćemo brzu prugu iz Niša do Budimpešte. Radićemo i prugu Niš – Preševo, uz pomoć EU, tako da ćemo imati brzu prugu osovinom sever – jug kroz celu zemlju - rekao je Vesić i podsetio da su u planu radovi na rekonstrukciji dela barske pruge od Valjeva do Vrbnice, pruge Stalać – Kraljevo – Rudnica ka Kosovu i Metohiji i pruga Niš – Dimitrovgrad, uz obilaznicu oko Niša.

- Železnički saobraćaj postaje sve važniji, a EU će do 2030. godine udvostručiti broj koloseka. Železnica se u vreme kovid krize, a zatim i tokom rata u Ukrajini, pokazala efikasnijom, sigurnijom, jeftinijom i ekološki prihvatljivijom - rekao ministar Vesić.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.

Izvor: Vebsajt Novosti, 19.01.2023.
Naslov: Redakcija