Zastava Bosne i Hercegovine

UREDBA O KATEGORIZACIJI DRŽAVNIH PUTEVA: Od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok dozvoljena brzina je 100 kilometara na sat, a na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat


Počinje zamena kompletne signalizacije na bivšem autoputu kroz Beograd, koji je prema novoj kategorizaciji motoput. Zelene table biće zamenjene plavim tablama i ta zamena će trajati 50 dana, najavio je resorni ministar Goran Vesić.

Biće zamenjeno 318 znakova, 25 velikih tabli.

- Ono što vozači treba da znaju, da je sada, kad se postave nove table, nova signalizacija, vožnja na motoputu koja je dozvoljena 100 kilometara na sat, a ne više 130 kao na auto-putu, a kroz naseljeno mesto 80 kilometara na sat - poručio je Vesić.

Objašnjava da to znači da se od petlje Dobanovci do petlje Bubanj potok, na tom motoputu može voziti brzinom od 100 kilometara na sat, a kroz sam grad, na delovima koji prolaze kroz Novi Beograd i u delu posle Hitne pomoći prema Bubanj potoku, moguće je voziti 80 kilometara na sat.

Dosad je od petlje kod "kvantaša", preko aerodroma do petlje kod Dobanovaca ograničenje bilo 120 km na sat.

Zaustavna traka, kako je rekao Vesić, i" dalje ostaje otvorena samo za vozila hitnih službi".

- Ukoliko grad Beograd bude izrazio želju, mi možemo da pričamo o tome da se ta traka može koristiti i za javni prevoz - rekao je Vesić, napominjući da se zaustavna traka nigde ne može koristiti kao vozna za putnička vozila.

Ranijim izjavama, dok je dominantan bio diskurs o "pretvaranju autoputa u klasičan gradski bulevar" - od čega se, proglašenjem za motoput, odustalo - najavljivano je "pretvaranje zaustavnih traka na Gazeli u žute, autobuske trake", mada zaustavnih traka na pomenutom mostu nema već oko 40 godina.

Vlada Republike Srbije, kako je podsetio, usvojila je Uredbu o kategorizaciji državnih puteva ("Sl. glasnik RS", br. 87/2023 i 24/2024) i tom uredbom su prvi put u Srbiji uvedeni novi putevi – motoputevi. Vesić se osvrnuo i na gradnju nekoliko takvih saobraćajnica – između Loznice i Šapca, Fruškogorski koridor, Dunavski koridor, brza saobraćajnicu koja počinje na Bačkom Bregu, pa ide preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja, Novog Bečeja, Kikinde i Srpske Crnje.

- To su sve brze saobraćajnice na kojima ćemo uspostaviti drugačiji režim i naplate, koji neće biti isti kao na autoputu. I u tom smislu je bilo neophodno da uvedemo novu kategoriju puteva - rekao je Vesić.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Izvor: Vebsajt eKapija, 04.06.2024.
Naslov: Redakcija