Zastava Bosne i Hercegovine

JAVNI KONKURS ZA POPUNJAVANJE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA U PORESKOJ UPRAVI


Ministarstvo finansija – Poreska uprava na osnovu člana 169b Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji ("Sl. glasnik RS", br. 80/2002, 84/2002 - ispr., 23/2003 - ispr., 70/2003, 55/2004, 61/2005, 85/2005 - dr. zakon, 62/2006 - dr. zakon, 63/2006 - ispr. dr. zakona, 61/2007, 20/2009, 72/2009 - dr. zakon, 53/2010, 101/2011, 2/2012 - ispr., 93/2012, 47/2013, 108/2013, 68/2014, 105/2014, 91/2015 - autentično tumačenje, 112/2015, 15/2016, 108/2016, 30/2018, 95/2018, 86/2019, 144/2020, 96/2021, 138/2022 i 94/2024), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima ("Sl. glasnik RS", br. 2/2019 i 67/2021) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 Broj: 112-12939/2024 od 25. decembra 2024. godine, sa izmenama navedenog Zaključka Komisije 51 Broj: 112-10458/2025, od 30. septembra 2025. godine, oglašava

JAVNI KONKURS ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA U MINISTARSTVU FINANSIJA – PORESKOJ UPRAVI

I Organ u kome se radno mesto popunjava:

Ministarstvo finansija – Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

II Radno mesto koje se popunjava:

  1. Radno mesto: direktor filijale, u zvanju viši poreski savetnik, Filijala B Novi Pazar, sa sedištem Novi Pazar - 1 izvršilac.

Opis poslova: Rukovodi radom Filijale. Rešava u upravnim stvarima iz delokruga filijale. Organizuje, objedinjava i raspoređuje poslove na unutrašnje organizacione jedinice. Pruža potrebnu stručnu pomoć zaposlenima. Odgovoran je za blagovremeno, pravilno i zakonito obavljanje poslova iz delokruga Filijale. Sarađuje sa rukovodiocima organizacionih jedinica Poreske uprave. Preko nadležnih odseka uspostavlja saradnju sa rukovodiocima sektora u Centrali radi postizanja koordinacije u obavljanju funkcija Poreske uprave. Podnosi predloge za pokretanje diciplinskog postupka i postupka za naknadu štete protiv zaposlenih u filijali. Obavlja i druge poslove po nalogu direktora Poreske uprave.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit, radno iskustvo u struci od najmanje 7 godina, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Novi Pazar

direktor filijale (docx | 42,0KB)

III Faze izbornog postupka i učešće kandidata:

Izborni postupak se sprovodi iz više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa Konkursnom komisijom.

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi.

U izbornom postupku proveravaju se:

1. Opšte funkcionalne kompetencije i to:

  • “Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije” - proveravaće se putem testa na računaru;
  • “Digitalna pismenost” – proveravaće se rešavanjem zadataka praktičnim radom na računaru;
  • “Poslovna komunikacija” – proveravaće se pisanom simulacijom na računaru.

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije “Digitalna pismenost” (posedovanja znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarne kalkulacije), ako učesnik konkursa poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije “Digitalna pismenost”, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu * Rad na računaru), dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Službe za upravljanje kadrovima www.suk.gov.rs.

2. Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija vrši se provera posebnih funkcionalnih kompetencija i to:

Za radno mesto pod rednim brojem 1. direktor filijale, proveravaju se sledeće posebne funkcionalne kompetencije:

1. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada poslovi rukovođenja (opšti, strategijski i finansijski menadzment, upravljanje ljudskim resursima bazirano na kompetencijama, organizaciono ponašanje, upravljanje promenama, upravljanje projektima, strategije i kanali komunikacije, upravljanje javnim politikama), proveravaće se putem simulacije pismeno;

2. Posebne funkcionalne kompetencije za oblast rada – stručno-operativni poslovi (tehnike izrade opštih, pojedinačnih i drugih pravnih i ostalih akata) proveravaće se putem simulacije pismeno;

3. Posebne funkcionalne kompetencije za određeno radno mesto – planska dokumenta, propisi i akti iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji, Zakon o porezu na dobit pravnih lica, Zakon o porezu na dohodak građana, Zakon o doprinosima za obavezno socijano osiguranje, Zakon o porezu na dodatu vrednost, Zakon o akcizama, Zakon o fiskalizaciji, Pravilnik o porezu na dodatu vrednost) proveravaće se putem simulacije pismeno.

3. Provera ponašajnih kompetencija:

Ponašajne kompetencije za radno mesto iz stava II teksta konkursa (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet, upravljanje ljudskim resursima) proveravaće se putem: psihometrijskih testova i intervjua baziranog na kompetencijama.

4. Intervju sa Konkursnom komisijom i vrednovanje kandidata za izvršilačo radno mesta pod rednim brojem 1.

Procena motivacije za rad na radnom mestu u organu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).

IV Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave na javni konkurs:

Popunjen Obrazac prijave na konkurs u štampanom obliku šalje se poštom na adresu Ministarstva finansija- Poreska uprava, 11080 Beograd-Zemun, Ulica cara Dušana br. 145 ili se predaje neposredno na pisarnicu Ministarstva finansija–Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145, sa naznakom “Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta u Ministarstvu finansija – Poreskoj upravi”.

V Lica koja su zadužena za davanje obaveštenja o javnom konkursu u periodu od 08 do 15 sati:

Ministarstvo finansija, Poreska uprava:

Selma Tošić, 011/6969-863;

Nikola Golubović, 011/6969-343;

Milena Kašiković, 011/6969-678.

VI Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

VII Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijava je 8 dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

VIII Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Poreske uprave. Štampana verzija obrasca prijave dostupna je na adresi Ministarstva finansija – Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što Konkursna komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

Podnosioci prijave se obaveštavaju o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od dana prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačen za dostavu obaveštenja.

IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom:

  1. Za radno mesto iz stava II teksta konkursa pod rednim brojem, prilaže se:

original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema (ukoliko kandidat ima više diploma sa stečenim visokim obrazovanjem potrebno je da dostavi sve diplome); original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno radno iskustvo); original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu), original ili overena fotokopija dokaza o položenom ispitu za inspektora (za radno mesto pod rednim brojem 1.).

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs, umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih, podnosi original ili overenu fotokopiju rešenja o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenja da je državni službenik neraspoređen.

Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.

X Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: original ili overen izvod iz matične knjige rođenih, original ili overeno uverenje o državljanstvu i original ili overena fotokopija uverenja o položenom držanom stručnom ispitu za rad u državnim organima/uverenje o položenom pravosudnom ispitu, original ili overena fotokopija uverenja o položenom ispitu za inspektora.

Zakonom o opštem upravnom postupku (“Službeni glasnik RS”, br. 18/16 i 95/18 - autentično tumačenjei 2/23) propisano je, između ostalog, da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid u podatke o činjenicama neophodnim za odlučivanje o kojima se vodi službena evidencija, da ih pribavlja i obrađuje (član 9. stav 3.); da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama (član 103. stav 3).

Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

XI Rok za podnošenje dokaza: Kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu Ministarstvo finansija – Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

XII Trajanje radnog odnosa:

Za radno mesto iz stava II teksta konkursa pod rednim brojem 1. zasniva se radni odnos na neodređeno vreme.

Napomena: Članom 9. Zakona o državnim službenicima (“Sl. glasnik RS”, br. 79/05, 81/05-ispravka, 83/05-ispravka, 64/07, 67/07-ispravka, 116/08, 104/09, 99/14,94/17, 95/18, 157/20, 142/22, 13/25-odluka US i 19/25), propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.

Kao državni službenik na izvršilačkom radnom mestu može da se zaposli i lice koje nema položen državni stručni ispit, ali je dužno da ga položi u propisanom roku. Položen državni stručni ispit nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa. Probni rad je obavezan za sve koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci - državni službenik na probnom radu koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme i državni službenik koji je zasnovao radni odnos na neodređeno vreme, a koji nema položen državni stručni ispit, polaže državni stručni ispit u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

Lice na probnom radu koje je radni odnos zasnovalo na radnom mestu inspektora na neodređeno vreme i lice koje je zasnovalo radni odnos na radnom mestu inspektora na neodređeno vreme, a nema položen ispit za inspektora, polaže ispit za inspektora u roku od šest meseci od dana zasnivanja radnog odnosa.

Za radno mesto pod rednim brojem 1. sa sedištem Novi Pazar, iz stava II teksta konkursa, kandidati koji su se dobrovoljno izjasnili o pripadnosti nacionalnoj manjini u prijavi u smislu člana 11. stav 4. i 5. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima, rangira se prvi u odnosu na drugog kandidata koji ima isti broj bodova. Ako više kandidata koji imaju isti broj bodova pripada nacionalnoj manjini, prednost na rang listi u odnosu na druge jednako vrednovane kandidate pripadnike nacionalne manjine ima kandidat kome su sa više bodova vrednovane ponašajne kompetencije, u slučaju jednakog bodovanja ponašajnih kompetencija prednost ima kandidat koji je sa više bodova vrednovan na intervjuu sa Komisijom.

XIII Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku.

Sa kandidatima čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti počev od 14.11.2025. godine, o čemu će učesnici konkursa biti obavešteni na način koji su naveli u svojim prijavama.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija, posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2.

Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Ministarstva finansija – Poreska uprava, 11080 Beograd - Zemun, Ulica cara Dušana br. 145.

Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte e-mail adrese i brojeve telefona, koje navedu u svojim obrascima prijave.

Napomena: Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene. Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao direktor Poreske uprave.

Ovaj konkurs objavljuje se na internet strani Poreske uprave, na portalu e-uprave, u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje i na internet strani Službe za upravljanje kadrovima.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.


Izvor: Vebsajt Poreske uprave, 29.10.2025.
Naslov: Redakcija